Compania de tehnologie Continental furnizează elemente esențiale pentru o experiență intuitivă și atractivă pentru utilizator în noul BMW iX. Ca răspuns la digitalizarea domeniului automotive, vehiculul electric integrează computerul cu o putere ridicată de calcul în bordul mașinii, ambele dezvoltate de Continental. Acesta gestionează complexitatea în creștere a software-ului, precum și aria funcțională în dezvoltare rapidă de la bordul mașinii. Computerul oferă și puterea de calcul necesară pentru funcțiile din Head-Up Display și imaginea la scară largă a afișajului din vehicul. Împreună cu camera șoferului, integrată în instrumentarul digital de bord, Continental oferă elemente de bază esențiale pentru o interacțiune perfectă între șofer și vehicul, cu un nou tip de experiență pentru utilizator. În plus, compania dotează și modelul electric cu echipamente emisie-receptie (transceivers) cu bandă ultra-largă pentru accesul digital în vehicule cu telefoanele inteligente. Alte soluții de la furnizor, cum ar fi terminalul pentru smartphone cu comunicare de aproape pentru încărcarea acestuia, electronica pentru acoperișul panoramic inteligent numit BMW Sky Lounge, precum și materialele de suprafață moi și cu emisii reduse asigură un design interesant pe lângă confort, ergonomie și ușurință în folosire.
„Experiența utilizatorului devine un criteriu de decizie din ce în ce mai important pentru cei care cumpără o mașină. Cu elementele noastre de bază din BMW iX pentru o interacțiune intuitivă, sigură, și, mai presus de toate, atractivă între șofer și vehicul, precum și experiența noastră în dezvoltarea de software și integrarea sistemelor, contribuim la promovarea mobilității durabile”, a spus Nikolai Setzer, CEO Continental.
În România, echipe din centrele de cercetare și dezvoltare din Iași, Sibiu și Timișoara sunt implicate în dezvoltarea tehnologiilor pe care Continental le are integrate în modelul BMW iX. De asemenea, unele produse sunt fabricate în unitatea de producție de componente electronice din Timișoara. Camera integrată în displayul curbat, funcții ale computerului cu o putere ridicată de calcul, Head-UP Display, sistemul de frânare MKC1 EVO, analiză de funcții, dezvoltare de radare, sateliți, unități electronice de control și alte produse și tehnologii se numără printre cele la care grupuri din România lucrează, în echipe internaționale, având grade diferite de implicare.
Computerul cu o putere ridicată de calcul formează fundația pentru lumea infotainment a viitoarelor mașini
Arhitectura electronică a BMW iX face o punte între arhitectura vehiculului distribuită de astăzi și cea a vehiculului integrat și centralizat al viitorului. În loc să se bazeze pe mai multe unități de control electronic, noul vehicul electric BMW concentrează puterea de calcul a diferitelor funcții în câteva computere centrale. Controlerul puternic al bordului Continental este responsabil pentru diverse funcții software și gestionează toate dispozitivele de intrare și ieșire din interiorul vehiculului, pe o singură unitate de control electronică. Astfel, oferă noi oportunități pentru o experiență de utilizator unică în întregul vehicul. Acest lucru combină, de asemenea, funcțiile din infotainment și instrumente, astfel încât să poată fi acum configurate liber. Astfel, este permisă personalizarea maximă pentru șoferi și pasageri, precum și o mai mare libertate în proiectarea mașinii. Computerul central cu o putere ridicată de calcul deschide ușa pentru aplicații și servicii cloud terțe și acceptă integrarea software-ului independent de hardware. Combinat cu soluția pentru actualizări de software de la distanță, acest lucru creează oportunități și extindere pentru bord.
Bordul și întreaga interfață om-mașină se transformă astfel din ce în ce mai mult într-un însoțitor care se adaptează nevoilor șoferului. Această abordare este evidentă în special în sistemul de afișare din parbriz și cu privire la camera șoferului aflată pe afișajul curbat. Head-Up Display proiectează toate informațiile relevante, cum ar fi viteza, mesajele de avertizare importante și săgețile de navigare, în câmpul vizual direct al șoferului, ținându-vă ochii pe șosea și aproape de trafic. Camera șoferului din panoul de bord al BMW iX, care este integrată perfect în afișaj, analizează imaginile cu poziția capului conducătorului auto, direcția, deschiderea ochilor și linia vizuală, asigurându-se că șoferul este avertizat în cazul distragerii atenției de la trafic sau a lipsei de atenție din cauza oboselii.
În consecință, cele două soluții promovează suplimentar experiența intuitivă a utilizatorului și siguranța în traficul rutier. Alte componente electronice de siguranță activă și pasivă ale Continental, cum ar fi unitățile de control pentru frâne, șasiu și airbag-uri, precum și senzorii, contribuie și ele la condusul în siguranță, pentru a asigura o experiență reușită persoanelor aflate la bord.
Alte soluții pentru un ecosistem digital și un sentiment unic al spațiului
Continental furnizează modulele transceiver (echipament emisie – receptie) pentru BMW iX, contribuind astfel la digitalizarea cheii tradiționale a mașinii. Fiind un element esențial pentru accesul fără cheie prin intermediul telefonului inteligent, modulele furnizorului de mobilitate măsoară distanța de la smartphone la vehicul. Acest lucru permite localizarea precisă a cheii digitale pentru acces pasiv și pornirea motorului fără ca șoferul să fie nevoit să ridice telefonul. Datorită tehnologiei ultra-wideband (UWB), soluția oferă un confort maxim combinat cu o securitate semnificativ îmbunătățită împotriva atacurilor de tip releu (man-in-the-middle). De exemplu, hoții de mașini nu mai sunt capabili să intercepteze și să extindă semnalul cheii pentru a obține acces. De asemenea, proprietarul poate genera până la 5 chei digitale simultan prin aplicația My BMW de la producătorul vehiculului și le poate partaja în mod convenabil cu familia și prietenii.
Standardul global pentru accesul pasiv al vehiculelor este dezvoltat în cadrul Consorțiului de Conectivitate Auto (Car Connectivity Consortium – CCC) inter-industrial. Aici se reunesc companiile din industria auto, producătorii de telefoane inteligente și companiile de tehnologie pentru a promova conexiunea dintre smartphone-uri și vehicule. CCC își propune, de asemenea, să identifice alte aplicații pentru localizarea vehiculelor bazate pe tehnologia UWB. Aici, Continental, împreună cu alte companii renumite precum BMW și Apple, se dedică dezvoltării de bază a standardului radio UWB pentru accesul vehiculelor.
La BMW iX, este posibil să plasați dispozitivul mobil pe terminalul smartphone de la Continental cu interfață integrată de comunicare în câmp apropiat (near field communication – NFC) și să îl încărcați inductiv, stabilind automat o conexiune între telefon și sistemul de infotainment. În plus, vehiculul poate fi deschis și prin NFC dacă bateria telefonului se epuizează.
Cu sistemul de control pentru așa-numitul Sky Lounge, Continental face și acoperișul panoramic inteligent. Suprafața mare de sticlă poate fi întunecată electronic în funcție de condițiile de lumină. Este oferită, astfel, o senzație unică de spațiu, la fel ca în natură.
Diverse materiale de suprafață de la Continental, cum ar fi husele pentru panoul de bord, interiorul ușii și scaunele, contribuie, de asemenea, la climatul interior plăcut. Materialul de decor folosit (Acella Lux) determină un confort ridicat și proprietăți ale materialelor cu emisii scăzute.
Continental oferă, de asemenea, diferite modele de anvelope de vară și de iarnă pentru BMW iX la dealerii locali de anvelope, a căror performanță se caracterizează atât prin distanțe scurte de frânare, cât și prin caracteristici excelente de manevrabilitate atât pe drumurile uscate, cât și pe cele umede.