Lucrările la segmentul 2 din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), care leagă localitățile Boița și Cornetu, vor demara în luna mai, începând cu construcția viaductului Boița, conform informațiilor furnizate de coordonatorul proiectului. Acesta afirmă că toate avizele necesare au fost obținute, iar de acum înainte se așteaptă ca totul să decurgă „ca pe roate” pentru acesta, considerat cel mai dificil tronson al autostrăzii din România. Termenul propus pentru finalizarea acestui lot de 31 de kilometri, parte esențială a celui mai important proiect rutier al țării, este anul 2028.
„Suntem pe segmentul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în apropierea kilometrului 26+500. În această zonă, am demarat lucrările de defrișare conform ordinului emis de minister pentru scoaterea din fondul forestier. După această fază, vor urma studiile geotehnice și finalizarea proiectării. În paralel, pe sectorul 1 al autostrăzii, în zona de legătură cu porțiunea deja deschisă traficului, sperăm să începem construcția viaductului Boița în luna mai”, a declarat Bogdan Alexandru, coordonatorul proiectului, într-o înregistrare video postată pe pagina de Facebook a CNAIR.
Alexandru a menționat că în lunile anterioare au fost finalizate lucrările de descărcare arheologică și a asigurat că toate avizele necesare pentru autostradă au fost obținute. „Sperăm că de acum înainte totul va decurge fără probleme și vom vedea progrese pe întreg traseul de 31,33 de kilometri”, a adăugat el.
Pe acest segment al Autostrăzii Sibiu – Pitești se vor construi șapte tuneluri, dintre care cel mai extins este tunelul Câineni, având o lungime de 1,5 kilometri, și 49 de viaducte. Coordonatorul proiectului a explicat că va exista și un ecoduct suplimentar, care va facilita trecerea animalelor peste drumul național DN7, calea ferată și râul Olt.