Constructorului tronsonului 2 Boiţa-Cornetu al autostrăzii Sibiu-Piteşti a început lucrările de proiectare, iar primele utilaje au fost deja trimise pe teren, anunţă, miercuri, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu. Contractul pentru acest tronson şi pentru tronsonul 3 Cornetu-Tigveni a fost semnat la începutul lunii august.
„Marţi, 13 septembrie, m-am deplasat la Racoviţa, unde constructorul tronsonului 2 Boiţa-Cornetu al autostrăzii Sibiu-Piteşti şi-a mobilizat deja utilajele în teren şi a demarat lucrările de proiectare. În prezent, se fac studii geotehnice, urmând a se executa pe traseul celor 31,33 km, cât măsoară acest tronson al autostrăzii, un număr de 353 de foraje, la diferite adâncimi, pentru a se stabili calitatea solului şi, implicit, modul în care se va interveni pentru realizarea lucrărilor propriu-zise”, a anunţat, miercuri, preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea, Constantin Rădulescu.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia loturilor 2 şi 3 din autostrada Sibiu-Piteşti a fost semnat la 1 august anul acesta.
„Din acest moment, întreaga autostradă este contractată, iar un important sector al coridorului 4 Pan European, în lungime totală de 122 de km, are un termen de finalizare predictibil. Este contractul cu cea mai mare valoare lansat în ultimii 30 de ani în România: 5,32 de miliarde de lei, fără TVA! Secţiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti (Cornetu – Tigveni), cu o lungime de 37,40 km, împreună de secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) face parte din tronsonul care traversează Carpaţii şi este cea mai complexă secţiune a acestei autostrăzi. Asocierea de constructori italieni are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare (perioada ofertată) şi 45 de luni pentru construcţie. Pe această secţiune ar urma să fie deschisă circulaţia în anul 2027”, anunţa, la semnarea contractului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Întregul proiect al autostrăzii Sibiu-Piteşti, cu o valoare totală de 13,56 miliarde de lei fără TVA şi este finanţat din fonduri europene nerambursabile.